Tadında Anadolu

Eğer İstanbul, Ankara veya İzmir gibi büyükşehirlerde yaşıyorsanız güzel yemek için çok sayıda alternatifiniz var demektir. Amerikan menşeili fast foodlar dışında çok sayıda yerli yeme içme zinciri bulabilirsiniz. The House Cafe’ler, Mid Point’ler, Kitchenette’ler, Big Chef’ler aldı başını gitti, neredeyse her AVM’de, bazı popüler caddelerde dip dibe bu mekanları bulabiliyoruz. İyi, güzel, seviyoruz da bazılarını ama işin garibi bu mekanlar ve menüleri Türk kültürüne, Türk yemeklerine bir hayli uzaklar! Peki Türk yemeği yemek istiyorsak ne yapacağız? Maalesef bazı pahalı butik lokantalar ve sayısı iyice azalan eski esnaf lokantaları dışında pek şansımız yok :/ Çok sayıda köfte, döner ve tadı tuzu olmayan kebap yapan lokantamız var ama peki içli köfte, ekşili köfte, tarhana çorbası, kuru patlıcan dolması gibi şeyler canımız çekerse ne yapacağız? Cebim dolu para sorun değil deseniz bile yakınınızda bu lokantaları bulamıyorsunuz.

Artık Türk yemekleri evlerde bile yapıl(a)mıyor maalesef! Hayır kimseyi suçlamıyorum tüm gün yoğun çalışan kadın veya erkekten yorgun argın eve gelip birde iki saat yemek yapmasınız beklemek insafsızlık olur. Hele ki büyük şehirlerin sabah ve akşam insanı çıldırtan trafiği, zaten işten daha fazla stres yorgunluk veriyor kabul edelim.

Türk mutfağı son derece sofistike bir mutfak, özen istiyor kolay değil. Çeşit çeşit et yemekleri, türlü türlü otlar, sebzeler vs. gerçekten tadı güzel ama oldukça zahmetli. Baklava gibi yoğun emek ve incelik isteyen tatlıların zorluğuna hiç değinmiyorum bile!

Tadında Anadolu tam olarak bir lokanta sayılmaz, zaten kısıtlı sayıda şubesi bulunuyor. İstanbul’da Atatürk Havalimanı İç Hatlar Terminali’nde ve Yenikapı Hızlı Feribot İskelesi’nde; Ankara’da Esenboğa Havalimanı İç Hatlar Terminali’nde ve Bursa’da Güzelyalı Hızlı Feribot İskelesi’nde bulunuyor. Tadında Anadolu, Türk mutfağından yemekler yapıyor ayrıca Türkiye’nin değişik yerlerinden gelen çeşit çeşit yöresel ürünler satıyor. Misal internette pek çok yöresel ürün satan sitede bulabildiğiniz bezde sucuğu ben ilk burada görüp denemiş ve beğenmiştim.




İsminden, yemeklerine, satışa sunulan ürünlerine kadar ince düşünülmüş bir proje Tadında Anadolu. Ben burada farklı zamanlarda hem yemek yedim hemde hafif bir şeyler atıştırdım o nedenle ayrı ayrı bahsedeceğim. İlk uğrayışımda çok aç olmadığım için çay içip bazlama ekmeğinde peynirli ve sucuklu tost yedim. Hafif acı bir sosla birlikte yapılan tost çok lezzetliydi.

Bir diğer uçuş öncesi ise çok aç olduğum ve bol bol da zamanım olduğu için biraz keyif yapmak istedim :) Güzel bir fırın tavuk aldım yanında güzel bir pilav ile; bir de içinde kısır, karışık kızartma ve yoğurtlu meze bulunan zeytinyağı tabağı aldım.


Genelde dışarıda tavuk yememeye dikkat etsem de burada denemek istedim ve hem porsiyonun boyutundan hemde tavuğun tadından memnun kaldım. Hatta bırakın tavuğu o muhteşem pilav bile tek başına çok güzel gitti tabakta tek bir tane bile bırakmadım :)  Zeytinyağlılar tabağım ise her biri ayrı ayrı çok güzeldi. Bu güzel yemeğin üstüne güzel bir cevizli incir tatlısı yiyerek ölüm vuruşu yaptım, tam oldu :) Burada yemekler günlük yapılıyor o yüzden sabit bir menü bulunmuyor, şansınıza ne denk gelirse :)





Market kısmında ise çeşit çeşit sirkeler, zeytinyağları, peynirler, sucuklar bulunuyor en azından bezde sucuğu denemenizi öneririm çiğ de yiyebiliyorsunuz, bakır sahanda tereyağı ile hafif pişirince çok güzel oluyor.


Dediğim gibi Tadında Anadolu bir lokantalar zinciri değil belirli yerlerde karşınıza çıkıyor ama eğer bu noktalardan birinde denk gelirseniz mutlaka uğrayıp çeşit çeşit yemeklerini ve satışa sunulan ürünlerini denemenizi tavsiye ederim.

Yorumlar